Κυριακή 12 Μαΐου 2013

Ο Φρανκενστάιν των Πανελλαδικών

Του Τάκη Θεοδωρόπουλου

Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα τέρας. Υποβαθμίζουν το έργο των εκπαιδευτικών και καταδικάζουν τους μαθητές σε μια προσχηματική σχέση με την παιδεία. Αφού ακυρώσουν την όποια παιδευτική λειτουργία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τροφοδοτούν την τριτοβάθμια με ένα ήδη καταπονημένο υλικό. Φοιτητές που έχουν νιώσει τις βασικές αρχές του σαδισμού, αγαπημένης διαστροφής του ελληνικού Δημοσίου, εκπαιδεύονται στην τυπολατρία, στην ανευθυνότητα, στην υποκριτική σοβαροφάνεια. Για δεκαετίες οι πανελλαδικές εξετάσεις ήταν το πρώτο δίπλωμα για την πρόσληψη στο Δημόσιο. Τις μεταρρύθμιζαν, τους άλλαζαν όνομα, τις αναβάθμιζαν, κολάκευαν το τέρας. Τώρα που το Δημόσιο πτώχευσε, μείναμε μόνοι με το τέρας.
Για την ύπαρξή του ευθύνονται οι πολιτικές ηγεσίες, ευθύνονται όμως εξίσου και οι συνδικαλιστές ηγεσίες των εκπαιδευτικών. Κυρίως ευθύνεται η νοοτροπία που ορίζει ότι η αξία του κοινωνικού κράτους κρίνεται από τη δυνατότητα δημιουργίας θέσεων εργασίας. Η ποιότητα της παιδείας έρχεται δεύτερη και καταϊδρωμένη. Μετράει, πάντως, λιγότερο από τη συντήρηση της παραπαιδείας, που σε καιρούς ανεργίας θεωρείται πολύτιμο κοινωνικό αγαθό. Τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών μπορεί να υποχρεώνουν τα μέλη τους να απεργούν στη διάρκεια των μαθημάτων, όμως κανείς δεν εξεγείρεται. Όπως και δεν εξεγείρεται κάποιος αν γίνουν καταλήψεις και άλλες ομορφιές. Η διδακτέα ύλη μπορεί να συμπληρωθεί επί τροχάδην, η αποστήθιση μπορεί να γίνει σε δύο μέρες. Οι Πανελλαδικές όμως είναι ιερές. Ένας ολόκληρος κόσμος σιτίζεται από τη βαρβαρότητά τους. Το κόστος, ψυχολογικό, οικονομικό και μορφωτικό, είναι μεγάλο για τα θύματά τους, τους μαθητές και όσους δασκάλους πιστεύουν στη δουλειά τους.
Γνωρίζοντας ότι το κόστος των Πανελλαδικών είναι δυσανάλογα μεγάλο για μια οικογένεια σε σχέση με το κόστος των εννέα χρόνων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, οι συνδικαλιστές απειλούν να κατεβάσουν τους διακόπτες. Κατασκεύασαν μαζί με τις φοβικές πολιτικές ηγεσίες έναν εκπαιδευτικό Φρανκενστάιν και τώρα τον χρησιμοποιούν κατά βούληση. Χρησιμοποιώντας τες ως όπλο, αναγνωρίζουν οι ίδιοι πως το εκπαιδευτικό τους έργο δεν έχει σημασία. Σημασία έχουν τα φροντιστήρια και οι Πανελλαδικές. Κυνισμός ή σκέτη κουτοπονηριά;
 Όποιος πιστεύει στη δημόσια παιδεία μόνον την κατάργησή τους μπορεί να απαιτήσει.
Σχόλιο: Αναδημοσιεύω άρθρα που πιστεύω ότι παρουσιάζουν ενδιαφέρον είτε συμφωνώ με τον αρθρογράφο είτε όχι. Το συγκεκριμένο άρθρο με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου