Σάββατο 15 Ιουνίου 2013

Βαρβαρότητα

 Δημήτρης Δανίκας

Η ΕΡΤ ξεχειλίζει απ όλες τις κακοδαιμονίες και παθογένειες αυτού του πρωτοφανούς μορφώματος με την ονομασία Hellas. Και μάλιστα ξεχειλίζει στον υπέρτατο βαθμό. Τουτέστιν. Αδιαφάνεια. Αναξιοκρατία. Κυβερνητική προπαγάνδα. Και άφθονη κομματική και παρείστικη πελατεία.
Παράδειγμα. Γιατί ο Σαμαράς την έκλεισε με φιρμάνι Οθωμανικό; Απλό. Επειδή επί σειρά δεκαετιών κάθε κυβερνήτης εκλαμβάνει αυτά τα τάχα μου δημόσια ραδιοτηλεοπτικά κανάλια ως προσωπικό και κομματικό του τσιφλίκι. Εγώ και η παρέα μου, σου λέει, έχουμε διορίσει όλους αυτούς τους τύπους. Χωρίς εμένα τι δουλειά θα έκανε η φερ ειπείν ΄-Ιδάκη; Το πολύ πολύ σε κάποια εφημερίδα να έγραφε τα φαρμακεία. Εγώ, μέσω του κυβερνητικού μου εκπροσώπου, τους διατάσσω και τους καθοδηγώ. Εγώ κάνω κουμάντο. Εγώ τ΄ ανοίγω, εγώ και τα κλείνω. Και σε κανέναν δεν δίνω λογαριασμό!

Παράδειγμα. Από κοντά και τα σωματεία. Αφού όλες αυτές τις δεκαετίες δεν κατέβηκαν στους δρόμους με λάβαρα και με ντουντούκες. Αφού δεν διεκδίκησαν μαχητικά και πεισματικά τον εκσυγχρονισμό, την αναδιοργάνωση και κυρίως την μετάλλαξη της ΕΡΤ από τσιφλίκι της εκάστοτε κυβέρνησης σε κανάλια και πομπούς, αποκλειστικά στην υπηρεσία του ελληνικού λαού. Αδιαφάνεια ανέχτηκες αυθαιρεσία θα λάβεις. Αφού δεν φροντίζεις το σπίτι σου κάποια στιγμή θα πέσει και θα σε πλακώσει.

Παράδειγμα προσωπικό. Όσον αφορά στον κατ΄ επίφαση ελεύθερο και αντικειμενικό καθεστώς. Πριν από πέντε χρόνια. Επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή junior. Αν θυμάμαι καλά. Όταν για πρώτη φορά με κάλεσαν σε μεσημβρινή εκπομπή της ΝΕΤ. Και όταν ο παραγωγός, πριν μπω στο στούντιο, μου ψιθυρίζει στον διάδρομο «Δημήτρη σε παρακαλώ μην πεις κουβέντα για την πολιτική». Για ευνόητους λόγους δεν αναφέρω ονόματα. Όποιος εκ των αρμοδίων δεν πιστεύει στην διάθεσή του όλα. Και που ΄σαι. Τέτοιο απαγορευτικό ουδέποτε εκστομίστηκε σε εμένα απ΄ όλους τους παραγωγούς και όλους τους συναδέλφους πολλών ιδιωτικών καναλιών

 Δεν χωράει συζήτηση. Το λουκέτο και ο «ξαφνικός θάνατος» είναι πράξη βάρβαρη σχεδόν κανιβαλική. Πράξη αδιανόητη για οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή περιοχή. Αλλά ποιος τομέας και ποια φέτα της Δημόσιας ζωής προσομοιάζει με οτιδήποτε συμβαίνει και οτιδήποτε έχει οικοδομηθεί στις χώρες της Ευρωζώνης; Κανένας και τίποτα. Παντού αυθαιρεσία. Παντού κομματική πελατεία. Παντού αναξιοκρατία. Παντού αδιαφάνεια. Παντού διαπλοκή. Και κάτι ακόμα.

Για να είμαστε ειλικρινείς. Ωραία. Συμφωνώ και πλειοδοτώ κι εγώ. Εναντίον του σφραγίσματος. Με χέρια και με πόδια. Αλλά πέστε μου στον θεό που πιστεύετε. Αν η όποια, η καλύτερη κυβέρνηση, αποτολμούσε να «συμμαζέψει» την ΕΡΤ δεν θα κατέβαζαν τους διακόπτες τα σωματεία και δεν θα έπεφτε μαυρίλα στις οθόνες και σιωπητήριο στους κρατικούς πομπούς; Το συμπέρασμα δυσάρεστο. Ουδείς αθώος και αναμάρτητος. Από την κορυφή μέχρι τα νύχια. Λίγο ως πολύ άπαντες μολυσμένοι, χαλασμένοι, συνένοχοι, «αυτιστικοί»!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου