Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

Κανείς δε δικαιούται στην Ελλάδα να κάνει τον αθώο ή το θυμωμένο

Ουρανία Καργούδη

Είδα νεοναζί, ντυμένους με τους λευκούς ζουρλομανδύες των Κου-Κλουξ-Κλαν να διαδηλώνουν στους δρόμους του Κιέβου.
Είδα νεκραναστημένα, ναζί κτήνη να απειλούν και να χειροδικούν κατά εκπροσώπων θεσμών, εισαγγελέων.
Είδα νεκραναστημένα, ναζί κτήνη να δέρνουν χωρίς έλεος πολίτες, να λιντσάρουν δημόσια πολίτες.
Είδα να παρελαύνουν αποσπάσματα θανάτου, με περιβραχιόνια με το σήμα των SS.
Είδα ένοπλους νταήδες, δημόσια να προκαλούν, καλώντας όποιον τολμάει ας έρθει να τους αφοπλίσει.
Είδα υπουργούς που χαιρετούν ναζιστικά δημόσια, άρα γνωστών φρονημάτων, να αναβαθμίζονται σε πρωθυπουργούς .
Είδα συναγωγές κατεστραμμένες και ραβίνους έντρομους, σκηνές από το παρελθόν, από το ξεκλήρισμα του ντόπιου εβραϊκού πληθυσμού από τους γερμανούς ναζί, σε συνεργασία με τους ντόπιους φασίστες.
Διάβασα για νόμους που καταργούν δικαιώματα μειονοτήτων, γλώσσας και θρησκείας.
Είδα Κου-Κλουξ-Κλαν να διαδηλώνουν τη συμπαράστασή τους στους ντόπιους, τους δικούς μας Χρυσαυγίτες.
Βλέπω την Ε.Ε. και τις ΗΠΑ, ψάχνοντας εναγωνίως συνομιλητές στην Ουκρανία, να καταφεύγουν στην πολιτική του κατευνασμού που κατέληξε στην καταραμένη συμφωνία του Μονάχου το ‘ 38, με την υπογραφή του βρετανού Τσάμπερλεν, του Γάλλου Νταλαντιέ και του νομιμοποιημένου πλέον Χίτλερ.
Για να ξυπνήσουν, όταν τα ναζιστικά στρατεύματα εισέβαλαν στην Τσεχοσλοβακία.
Εδώ στην πατρίδα μου, στις δημοσκοπήσεις μετριέται ένα 10% πάνω -κάτω των συμπολιτών μου, που δηλώνουν οπαδοί των ντόπιων νεοναζί της Χρυσής Αυγής, γιατί είναι λέει «θυμωμένοι» από την τριετή ταλαιπώρια της τρόικας. Ελπίζω και εύχομαι να ξεφουσκώσει αυτός ο περίφημος «θυμός» στις πραγματικές κάλπες, καθώς κι αυτοί (όπως κι εγώ) βλέπουμε τις ίδιες εικόνες στην Ουκρανία.
Στη χώρα μου άκουσα κόμματα αριστερά, να υποτιμούν τον κίνδυνο και -ανεπιγνώστως είμαι σίγουρη- να δίνουν επιχειρήματα στους νεοναζί της Χρυσής Αυγής και εμμέσως να τους υπερασπίζονται. Γιατί η κάλπη είναι ξελογιάστρα κι η εξουσία αργεί.
Θα ξέρουν σίγουρα αυτοί οι αριστεροί πως στη Μασσαλία χιλιάδες ψηφοφόροι του γαλλικού Κομμουνιστικού Κόμματος πέρασαν στο ακραίο δεξιό κόμμα του Λε Πεν. Πέρα από όποιους άλλους λόγους είναι βέβαιο πως τα οχυρωματικά του ΚΚΓ αποδείχθηκαν κάτι σαν «τη γραμμή Μαζινό»- και αυτή είναι η ευθύνη των Γάλλων αριστερών.
Έμαθα πως στη χώρα μου μου, υπήρξε γιατρός στη Χαλκιδική που έξω από το ιατρείο του έβαλε επιγραφή, «Ανεπιθύμητοι οι Εβραίοι εδώ».
Αυτός συνελήφθη αλλά με βασανίζει το ερώτημα είναι ο μόνος;
Είδα, Σαλονικιά εγώ, τις φωτογραφίες με τους ταπεινωμένους Εβραίους συμπατριώτες μου, να συγκεντρώνονται πρώτα στην Πλατεία Ελευθερίας και μετά με τραίνα, να μεταφέρονται στο θάνατο, στα στρατόπεδα του Άουσβιτς και του Μπιρκενάου.
Τι λένε, άραγε, οι «θυμωμένοι» συμπολίτες μου που λοξοκοιτάζουν προς τη Χρυσή Αυγή; Αν δεν τις έχουν δει αυτές τις φωτογραφίες ας τις ψάξουν, ένα τσιγάρο δρόμος, Θεσσαλονίκη -Χαλκιδική κι από κει στο ιατρείο με την επιγραφή «Ανεπιθύμητοι οι Εβραίοι εδώ».
Θέλω να πω πως, μετά τις εικόνες από την Ουκρανία, κανείς δεν δικαιούται να παριστάνει τον «αθώο», ούτε καν τον «θυμωμένο».
Οι μεγαλύτεροι είναι εύκολο να θυμηθούν και οι νεότεροι να ρωτήσουν και να μάθουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου