Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Να καταργηθεί η συμμετοχή των συνδικαλιστών στα Συμβούλια Επιλογής Στελεχών- Ήταν οι πιο "σκληροί" αξιολογητές

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Αποκαλυπτικός  είναι σε συνέντευξη που παραχώρησε στο esos ο Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και πρώην Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής Γιάννης Κουμέντος, για τη στάση  συνδικαλιστών στο Συμβούλια Επιλογής Στελεχών, ενώ μιλάει και για άλλα ζητήματα που αφορούν το ΙΕΠ και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα ο κ. Κουμεντος:
Α. Για τη συμμετοχή των αιρετών    στα Συμβούλια επιλογής Στελεχών,   στην επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων (ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ) και στελεχών εκπαίδευσης ,δηλαδή Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ) δηλώνει: «Παρότι δεν κατείχαν αυξημένα επιστημονικά προσόντα,  οι αιρετοί ,αξιολογούσαν  ποιο «σκληρά»  από όλα τα άλλα μέλη του συμβουλίου. Και σήμερα  χρησιμοποιούν αυτή την ιδιότητα και «προειδοποιούν» τους Διευθυντές και τους Σχολικούς Συμβούλους για τις επερχόμενες κρίσεις. Η δική μου  πρόταση είναι οι αιρετοί πλέον να μην συμμετέχουν στην αξιολόγηση  των στελεχών, αφού και αυτοί θα αξιολογηθούν ως εκπαιδευτικοί από τα στελέχη που θα επιλέξουν ως «αξιολογητές» τους. Θα υπάρχει εμφανής συναλλαγή και θέμα ηθικής τάξης. Χρειαζόμαστε Διαφάνεια ,παντού και για αυτό το λόγο υποστηρίζω  επίσης  ότι θα πρέπει να υπάρχουν και θητείες και χρονικά όρια για τις συνδικαλιστικές άδειες».
Β. Ο Αντιπρόεδρος για τις ενδεχομενες αντιδράζσεις στην παραπάνω δήλωση απαντά: «Το συνδικαλιστικό κίνημα δεν νομοθετεί, δεν διοικεί. Διεκδικεί και υπερασπίζεται τα  δικαιώματα των εργαζομένων. Είμαι αντίθετος στον «κρυφό κρατικό» συνδικαλισμό ,στη συναλλαγή και στους επαγγελματίες συνδικαλιστές. Είμαι αντίθετος στις «απαγορεύσεις» της πληροφόρησης και της διακίνησης των ιδεών ,όπως και στο «κάψιμο» των   βιβλίων και των «μαγισσών».
Γ. Για τις απολύσεις των καθηγητών και τις καταργήσεις ειδικοτήτων στην τεχνική εκπαίδευση ο κ. Κουμέντος διατυπώνει την άποψη: « Δεν υπήρχε λόγος κατάργησης  κλάδων και  ειδικοτήτων αλλά και  διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών ΠΕ της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Η πολιτεία οφείλει να παρέχει όλες τις ευκαιρίες μέσα από το Δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, παράλληλα με το ιδιωτικό , άρα και αυτές τις ειδικότητες».
Δ. Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ο  Αντιπρόεδρος του ΙΕΠ δηλώνει: «Υπάρχουν αναπάντητα θέματα σε σχέση με το πώς θα καθορίζονται τα ποσοστά προαγωγής  (σχολείο ,διεύθυνση ,ειδικότητα κλπ), πως θα γίνεται η επιμόρφωση, αλλά και θέματα κόστους  υλοποίησης  (μετακινήσεις αξιολογητών). Χρειάζεται σοβαρή συζήτηση για τα θέματα αυτά.Πριν τη ψήφιση του νόμου, οι τότε Περιφερειακοί  Διευθυντές Εκπαίδευσης, είχαμε καταθέσει άλλη πρόταση για τις προαγωγές και τις ποσοστώσεις των εκπαιδευτικών».
Ε. Για το ΙΕΠ ο κ. Κουμέντς σημειώνει: «Το ΙΕΠ ως νεοσύστατος οργανισμός έχει πολλά προβλήματα «εκ γενετής» αλλά και ως διάδοχος φορέας. Προσπαθεί να  θεραπεύει τα κακώς κείμενα του παρελθόντος και παράλληλα να σχεδιάζει τις επόμενες φάσεις λειτουργίας του. Στελέχη  που συμμετείχαν στην αρχική του συγκρότηση θα έπρεπε να  τηρούν μια περισσότερο αυτοκριτική στάση. Εξ άλλου κάποιοι ζήτησαν  από το ΔΣ του ΙΕΠ «βελούδινο διαζύγιο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου