Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2014

Ενημέρωση

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,

Σοβαροί οικογενειακοί λόγοι δε μου επιτρέπουν να συνεχίσω να ενημερώνω το blog αυτό. Εύχομαι ολόψυχα σε εσάς και τις οικογένειές σας να έχετε υγεία.

Γαπκιάδης Γεώργιος

Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου 2014

Απάντηση στον συνάδελφο αιρετό

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,

Επειδή κάποια σχόλια του συναδέλφου αιρετού αφορούσαν το άτομό μου, έχω να παρατηρήσω τα εξής:
  • Εκπροσωπώντας από τη θέση του αιρετού την Ανεξάρτητη Κίνηση -πρώτη δύναμη στις δύο τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις-, νιώθω μεγάλη ευθύνη αυτή η εκπροσώπηση να είναι με ήθος, εντιμότητα, δικαιοσύνη και μετριοφροσύνη. Χωρίς φανφάρες, λαϊκισμούς, μεγαλοστομίες και κτητικές αντωνυμίες προσπαθώ να φανώ αντάξιος στις προσδοκίες όλων των συναδέλφων.
  • Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα αφότου ανέλαβα τα καθήκοντά μου δήλωσα ότι η λειτουργία του Υπηρεσιακού Συμβουλίου είναι πολύ καλή και εξήρα τις προσπάθειες του Διευθυντή κ. Μασλάρη, των διορισμένων μελών της κ. Μιχαηλίδου και του κ. Παπασταύρου καθώς και του Γραμματέα κ. Τοκατλίδη Ευάγγελου. Όμως το  Υπηρεσιακό Συμβούλιο επιβάλλεται να λειτουργεί αμερόληπτα, γιατί επομένως πρέπει κάποιος να πανηγυρίζει για τα αυτονόητα;
  • Επίσης, εξήρα τις προσπάθειες της Προέδρου και των υπόλοιπων μελών του Δ.Σ. του Συλλόγου. Δεν επιτρέπω ποτέ στον εαυτό μου να καταφύγει σε ψέματα, συκοφαντίες και κτυπήματα "κάτω από τη μέση", γιατί σέβομαι τους συναδέλφους και την ενότητα έχω μάθει να τη δείχνω με πράξεις και όχι με κούφια λόγια και υποκρισία.
  • Στην τοποθέτηση των Περιφερειακών Διευθυντών έγραψα ότι έγιναν με καθαρά κομματικά κριτήρια και με βάση τη δύναμη της τρικομματικής (τότε) κυβέρνησης στις εκλογές. Για τις τοποθετήσεις των μη αιρετών μελών του Υπηρεσιακού είπα ότι έγιναν και αυτές με κομματικά κριτήρια απαντώντας στον συνάδελφο που -υποτιμώντας τη νοημοσύνη όλων των συναδέλφων- έστειλε επιστολή σε όλα τα σχολεία για να μας ενημερώσει ότι για πρώτη φορά έγιναν αξιοκρατικά.
  • Καταλαβαίνω ότι κάποιοι αισθάνονται αμήχανα επειδή εκπροσωπούν με τη συνδικαλιστική τους παράταξη τα κόμματα που έφεραν τη χώρα μας εδώ που είναι σήμερα. Πιστέψτε με δε φταίω εγώ γι΄αυτό. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του και με αυτές πορεύεται. Δεν ξέρω πόσοι και ποιοι είναι της "σχολής Τομπούλογλου". Μια πολύ ενδιαφέρουσα γνωριμία με τον κ. Τομπούλογλου... Πατήστε εδώ! Αυτό που ξέρω είναι ότι ο κομματικός συνδικαλισμός έκλεισε τον ιστορικά καταστροφικό του κύκλο και ήρθε η ώρα να αφήσουμε στην άκρη το θέατρο του παραλόγου και να αντιμετωπίσουμε τους συναδέλφους με ειλικρίνεια και εντιμότητα.
 Υ.Γ. Θα μπορούσα να γράψω πολλά παραδείγματα για τους τρόπους και τις μεθόδους που έχουν χρησιμοποιήσει κατά το παρελθόν ο συνάδελφος αιρετός και κάποιοι άλλοι συνδικαλιστές και αφορούν το άτομό μου αλλά δε νομίζω ότι ωφελεί σε τίποτε αυτή τη στιγμή. Έχουμε πολύ πιο σοβαρά θέματα.

Γαπκιάδης Γεώργιος


Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2014

ΟΟΣΑ: Δραματική πτώση στις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών - Πατώνουν στην κατανόηση κειμένου και τα μαθηματικά



Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τακτικής έκθεσης του ΟΟΣΑ για τις ικανότητες των 15χρονων μαθητών στα Μαθηματικά, τις Φυσικές Επιστήμες και την Ανάγνωση, η Ελλάδα βρίσκεται στην 42η θέση για το 2012, επί 65 χωρών συνολικά, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση στην Ευρώπη αλλά από το τέλος.
Στη μελέτη PISA του ΟΟΣΑ, στην οποία το 2012 συμμετείχαν περίπου 510.000 μαθητές, ηλικίας από 15 έως 16 ετών, από τα 34 κράτη- μέλη του ΟΟΣΑ, καθώς και από 31 χώρες εταίρους, παρατηρείται ότι η Ε.Ε. στο σύνολο, υστερεί σημαντικά όσον αφορά στα μαθηματικά, αλλά η εικόνα είναι πιο ενθαρρυντική όσον αφορά στις φυσικές επιστήμες και την κατανόηση κειμένου.
Σχετικά με τα ελληνικά δεδομένα τώρα, το επίπεδο απόδοσης των μαθητών της χώρας έπεσε 17 θέσεις και από την 25η βρέθηκε στην 42η.
Πιο συγκεκριμένα, το ποσοστό των 15χρονων Ελλήνων μαθητών με χαμηλές επιδόσεις στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες αυξήθηκε δραματικά μέσα σε τρία χρόνια.
Το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών με χαμηλές επιδόσεις είναι υψηλότερο από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στα τρία γνωστικά αντικείμενα και ειδικά στην ανάγνωση.
Την ώρα που οι Ελλάδα, Ουγγαρία, Σλοβακία, Φινλανδία και Σουηδία παρουσιάζουν αύξηση των χαμηλών μαθητικών επιδόσεων, δέκα κράτη μέλη (Βουλγαρία, Τσεχία, Γερμανία, Εσθονία, Ιρλανδία, Ουγγαρία, Λετονία, Αυστρία, Πολωνία και Ρουμανία) έχουν επιτύχει σημαντική πρόοδο στη μείωση αυτού του ποσοστού.
Από τις μετρήσεις προκύπτει επίσης ότι η Ε. Ε. έχει καλύτερες επιδόσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και οι δύο υστερούν σε σχέση με την Ιαπωνία.
Ο στόχος αυτών των μετρήσεων του ΟΟΣΑ είναι το ποσοστό των ατόμων με χαμηλές επιδόσεις και στις τρεις δεξιότητες να μειωθεί κάτω από το 15%, ως το 2020.
Η συγκεκριμένη ανάλυση του ΟΟΣΑ τονίζει ότι οι πολιτικές, για να είναι αποτελεσματικές, πρέπει να εστιάζονται στη βελτίωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
«Μετά το επίπεδο αυτό είναι συνήθως πολύ αργά για να αντισταθμιστεί η ευκαιρία που χάθηκε στο σχολείο», αναφέρει η έκθεση.
Η ίδια ανάλυση επισημαίνει, επίσης, ότι το φύλο, η προσχολική εκπαίδευση και η κοινωνικοοικονομική κατάσταση των μαθητών αποτελούν σημαντικές παραμέτρους για την απόδοσή τους.
Τα κορίτσια 15 ετών έχουν κατά μέσον όρο καλύτερες επιδόσεις από τα αγόρια και το ποσοστό των αγοριών με χαμηλές επιδόσεις αυξάνεται πολύ ταχύτερα.
Το ποσοστό των παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατανόηση των Μαθηματικών είναι υπερδιπλάσιο στην Ελλάδα μεταξύ όσων δεν πήγαν νηπιαγωγείο και παιδικό σταθμό.
Όσοι προέρχονται από νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος είναι πολύ πιθανότερο να έχουν χαμηλότερες επιδόσεις στα μαθηματικά, τις θετικές επιστήμες και την ανάγνωση.
Σε γενικές γραμμές οι επιδόσεις των μαθητών της χώρας μας χειροτέρεψαν και στους τρεις τομείς την τελευταία τριετία, ενώ παραμένουν στάσιμες την τελευταία δεκαετία.
Επίσης, ο ΟΟΣΑ διαπιστώνει μεγάλο χάσμα ανάμεσα στις επιδόσεις των ντόπιων μαθητών στα ελληνικά σχολεία και στα παιδιά μεταναστών πρώτης και δεύτερης γενιάς.

Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2014

Παύλος Αντωνόπουλος: Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ!



Στις 8 του Γενάρη η Κυβέρνηση με συνέλαβε γιατί παρανόμησα. Με κατηγορεί ότι παρανόμησα γιατί θέλησα να διαδηλώσω την αντίθεση μου προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, τους μηχανισμούς της και την πολιτική της. Κάτι που για τον Πρωθυπουργό μας αποτελεί ενέργεια στα όρια της τρομοκρατίας. Με συνέλαβε γιατί θέλησα να εκφράσω τη διαμαρτυρία μου στον Τύπο για την απόφαση της να καταπατήσει το Σύνταγμα και να μου αφαιρέσει τη δυνατότητα να συνέρχομαι και να διαδηλώνω ειρηνικά την αντίθεση μου στην πολιτική της. Με συνέλαβε πριν καν προλάβω να παρανομήσω. Προέβλεψε ότι θα παρανομήσω. Αν και πήρε όλα τα μέτρα να μη μπορέσω να παρανομήσω. Κινητοποίησε όλο τον κατασταλτικό μηχανισμό της και απέκλεισε τη δυνατότητα να πλησιάσει κανείς στον τόπο της παρανομίας. Εμένα με συνέλαβε προληπτικά. Για να μη παρανομήσω. Γιατί δεν σκέφτηκε να βγάλει κι απαγορευτικό για τις συνεντεύξεις Τύπου.
Με συνέλαβε γιατί, όπως με κατηγορεί, αντιστάθηκα στις αρχές! Η μοναδική επαφή μου με τις αρχές ήταν το χέρι του γνωστού διοικητή των ΜΑΤ, Δαρείου, που με συνέλαβε και με παρέδωσε να μου φορέσουν χειροπέδες. Μπορεί να μη προλάβαμε να ολοκληρώσουμε τη συνέντευξη Τύπου, αλλά προλάβαμε να τραβήξουμε Video που δείχνει όλη τη διαδρομή μας και τα γεγονότα. Ήμουν απαράδεκτα ήρεμος παρά το ότι τα ΜΑΤ με πήγαιναν καροτσάκι. Εκτός κι αν θεωρείται αντίσταση κατά των αρχών το ότι κράτησα την ισορροπία μου και δεν ξάπλωσα στον δρόμο.
Καταλαβαίνω την Κυβέρνηση. Καταλαβαίνω τις δυσκολίες της. Καταλαβαίνω και τις υποχρεώσεις της. Υλοποιεί μια πολιτική που τσακίζει την τεράστια πλειοψηφία του Ελληνικού λαού, το σύνολο των εργαζομένων. Με τα εκατομμύρια τους ανέργους. Με τις χιλιάδες λιμοκτονούντων. Καταργεί όλες τις κρατικές δομές που έχουν κοινωνικό χαρακτήρα. Την Υγεία, την Παιδεία, την ασφάλιση, τις δημόσιες λαϊκές συγκοινωνίες. Φτωχοποιεί το λαό. Μεγιστοποιεί την εκμετάλλευση των εργαζομένων, οδηγεί στην αυτοκτονία τα πιο ευάλωτα άτομα που δεν έχουν βιώσει την συλλογική αντίσταση και πάλη. Μαζί με τους συνεργάτες τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι κυβερνώντες συνδιαμορφώνουν αυτή την πολιτική. Έχουν πλέον εξαντλήσει τα περιθώρια να αποκτήσουν οπαδούς σε αυτή την πορεία τους. Το μόνο που τους μένει είναι η καταστολή. Η απροκάλυπτη, στυγνή καταστολή, που φτάνει και κάποιες φορές στα όρια της εκτροπής. 
Γιατί συνέλαβαν εμένα; Γιατί με στοχοποίησαν; Πιστεύω ότι υπάρχουν δυο βασικοί λόγοι. Ο πρώτος είναι η στοχοποίηση μου από τον ακροδεξιό χώρο μέσα από μια μακρόχρονη αντιπαράθεση με στελέχη αυτού του χώρου. Η στοχοποίηση μου έδεσε μέσα από τη συνεργασία Κυβέρνησης – Κράτους και ακροδεξιάς που το τελευταίο διάστημα μορφοποιείται όλο και περισσότερο. Ο διοικητής των ΜΑΤ που με συνέλαβε, μου είπε: “εσύ, συλλαμβάνεσαι”. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι είμαι συνδικαλιστής στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ. Το είπα στον Δαρείο όταν με συνελάμβανε. “Το ξέρω” μου απάντησε. Τα Συνδικάτα, ακόμη κι αυτά που για χρόνια τα έλεγχαν, πλέον τους είναι βαρίδια. Ραγδαία αλλάζουν οι συσχετισμοί. Φοβούνται ότι πολύ γρήγορα θα χάσουν τον έλεγχο. Και οι εργατικές συλλογικότητες είναι ο βασικός εχθρός τους. Όταν μάλιστα αυτές διαμορφώνονται σε ταξική βάση. Θέλουν να φοβίσουν, να τρομοκρατήσουν. Γι’ αυτό χτύπησαν και τον Αντιπρόεδρο της ΑΔΕΔΥ, τον Γρηγόρη Καλομοίρη. Θέλουν να στείλουν σαφές μήνυμα. ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ! Ταξικό πόλεμο!
Οι ταξικές δυνάμεις, αυτός ο κόσμος που αντιλαμβάνεται τον χαρακτήρα και το βάθος της επίθεσης, πρέπει να συσπειρωθεί, να συντονίσει τη δράση του. Σεβόμενοι τις διαφορές μας. Τώρα,  αναδεικνύονται σε πρωτεύοντα τα ζητήματα Δημοκρατίας. Πρέπει να υπερασπιστούμε το δικαίωμα στη συγκέντρωση, στη διαδήλωση. Το δικαίωμα στην αντιπαράθεση. Πρέπει να υπερασπιστούμε τα συνδικάτα μας, να τα ενισχύσουμε, να τα αλλάξουμε. Είναι τα όπλα μας. Και να κάνουμε πράξη το “’όλοι για έναν, ένας για όλους”. Κανείς μόνος του στην επίθεση που δεχόμαστε. Δεν συνθηκολογούμε. Δεν υποτασσόμαστε. Αντιστεκόμαστε, περνάμε στην επίθεση. Θα νικήσουμε. Οργανωμένος λαός, λαός νικητής.

Αντωνόπουλος Παύλος
Καθηγητής Βιολογίας
Μέλος των Παρεμβάσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
12/1/2014

Η Μέρκελ κοπανάει το ντέφι και η μαϊμού χορεύει

Δημήτρης Δανίκας

Eπειδή σουλατσάρουν και φωτογραφίζονται σαν γύφτικα  σκεπάρνια ευρωπαϊκά. Χα χα χα! Να σούρνεσαι χάμω από άφθονα και ασυγκράτητα χαχανητά. Επειδή σουλατσάρουν και συνομιλούν ως ισότιμα μέλη της ευρωπαϊκής οικογένειας.

Στα χαρτιά. Δηλαδή η Ανγκελα Μέρκελ ίσα κι όμοια με τον Αντώνη Σαμαρά. Χα χα χα! Να σούρνεσαι χάμω από άφθονα και ασυγκράτητα χαχανητά. Αλλά επειδή ακόμα κι εμείς βαυκαλιζόμαστε με την ευρωπαϊκή ιδέα, ενώ στην πραγματικότητα -θέλουμε δεν θέλουμε- χοροπηδάμε σαν την μαϊμού, εκλιπαρώντας λίγα ψίχουλα φιλανθρωπίας από τα αφεντικά. Γι’ αυτούς και πολλούς παραπλήσιους λόγους, μερικά πράγματα απλά:

Ένα: Δεκάδες χιλιάδες πολίτες με πινακίδες αποσυρόμενων οχημάτων υπό μάλης να στοιβάζονται στις ουρές και να  ξεροσταλιάζουν στις εφορίες. Πουθενά, σε καμία χώρα της Ευρώπης τέτοιο χάλι και τέτοια τριτοκοσμική ντροπή. Το όχημά τους το αποσύρουν με τα πλήκτρα του υπολογιστή τους ή πετώντας τις πινακίδες σε κάποιον κουβά.

Δύο: Εκατομμύρια Νεοελλήνων με τις φορολογικές τους δηλώσεις υπό μάλης να στοιβάζονται στις ουρές και να ξεροσταλιάζουν στις εφορίες τις καλές. Πουθενά, σε καμία χώρα της Ευρώπης τέτοιο χάλι και τέτοια τριτοκοσμική ντροπή. Μάλιστα, οι απλοί μισθωτοί δεν υποβάλλουν δηλώσεις επειδή απλά οι μισθοί τους και οι κρατήσεις τους καταχωρούνται αυτομάτως σε ειδικό πρόγραμμα της Εφορίας.

Τρία: Οι μισοί, σχεδόν, εργαζόμενοι λαμβάνουν  καθυστερημένα τον πενιχρό μισθό τους. Σε μερικές περιπτώσεις, ούτε καν αυτόν. Και οι περισσότεροι στον ιδιωτικό τομέα, ζήτημα είναι αν καθαρίζουν 400 euros μηνιαίως. Πουθενά, σε καμία χώρα της ευρωζώνης τέτοιο χάλι και τέτοια τριτοκοσμική ντροπή.

Τέσσερα: Ακόμα και σήμερα, στην κορύφωση της χρεοκοπίας, η εξουσία διαμοιράζει τα ανώτερα και ανώτατα οφίτσια με ποσοστιαία αναλογία. Τα γαλάζια παιδιά καταβροχθίζουν τη μερίδα του λέοντος. Τα πράσινα τη μερίδα του αρουραίου. Παράδειγμα, ο Χάρης Τομπούλογλου. Δίχως προσόντα και δίχως πτυχίο ανώτατης σχολής. Πουθενά στην Ευρώπη τέτοιο πελατειακό χάλι και τέτοια τριτοκοσμική ντροπή.

Πέντε: Οι μισές οικογένειες θερμαίνονται με πετρέλαιο. Όποτε έχουν και όποτε πληρώνουν. Τέσσερις στις δέκα θερμαίνονται με σόμπες και μαγκάλια. Και μισή οικογένεια με φυσικό αέριο. Πουθενά και σε καμία χώρα της Ευρώπης τέτοιο χάλι και τέτοια τριτοκοσμική ντροπή. Οι πολίτες όλων των χωρών θερμαίνονται με φυσικό αέριο. Το οποίο το εξασφαλίζουν αντί 10 δολαρίων τη μονάδα. Δηλαδή 30% φθηνότερα απ’ όσο πληρώνουμε εμείς για το ίδιο προϊόν.

Έξι: Οι μετακινήσεις των Ελλήνων πολιτών από πόλη σε πόλη συντελούνται είτε με ιδιωτικά οχήματα είτε με λεωφορεία. Σπανίως με τα μέσα σταθερής τροχιάς, δηλαδή τρένα. Πουθενά, σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν πληρώνεται τόσο μεγάλος φόρος αίματος στην άσφαλτο. Συνήθως οι πολίτες των ευρωπαϊκών χωρών μετακινούνται με τρένα γρήγορων ταχυτήτων και σύγχρονης τεχνολογίας.

Εφτά: Ορολογία όπως «περαίωση», «πανωσήκωμα», «αυθαίρετα», «αντιπαροχή», «αέρας», «νομιμοποίηση αυθαιρέτων», «ασυλία», «κομματική πελατεία» είναι εντελώς νεοελληνικής εμπνεύσεως και εφαρμογής. Πουθενά και σε καμία χώρα της Ευρώπης τέτοιο χάλι και τέτοια τριτοκοσμική ντροπή.

Οκτώ: Έπειτα από τρία αλλεπάλληλα χτυπήματα, από τη δολοφονία των δύο νεαρών φρουρών της Χρυσής Αυγής, το γάζωμα της κατοικίας του Γερμανού πρεσβευτή μέχρι και την «εξαφάνιση» του Χριστόδουλου Ξηρού, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη παραμένει ακλόνητος στη θέση του. Σε οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα θα είχε παραιτηθεί!

Εννιά: Εφτά από τις δέκα πρωτοεμφανιζόμενες επιχειρήσεις σχετίζονται με την εστίαση. Από σουβλάκι μέχρι ταβέρνες. Οι υπόλοιπες τρεις έχουν να κάνουν με φούρνους και φαρμακεία. Τέτοια εμπορευματική μονομανία πουθενά και σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης. Η παραγωγή υποφέρει, το εμπόριο τίποτα δεν καταλαβαίνει.

Δέκα: Αν εξαιρέσουμε τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου. Την Αττική οδό. Τους 30 και πλέον σταθμούς του μετρό. Τις βιτρίνες. Τις φίρμες ρουχισμού και υποδημάτων. Τα bar-restaurants. Τα καφέ. Τα κλαμπ. Το σούσι. Τα ριάλιτι. Τις ξένες ταινίες. Τα πάσης φύσεως εισαγόμενα προϊόντα. Κάποιες βίλες βορείων και νοτίων προαστίων. Και το euro. Αν εξαιρέσουμε όλα αυτά, τα υπόλοιπα ουδεμία σχέση με οποιαδήποτε χώρα της ευρωζώνης.

Μοναδική πραγματική σχέση που μας συνδέει με την ευρωζώνη είναι η γνωστή: η Ανγκελα Μέρκελ κοπανάει το ντέφι και η ελληνική μαϊμού χορεύει. Να μην ξεχνιόμαστε δηλαδή. Εκεί, εκεί, στη Γ’ Ευρωπαϊκή Ερασιτεχνική.

Κυριακή, 12 Ιανουαρίου 2014

Σχόλιο

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,
  • Είναι λογικό και αναμενόμενο ότι αφού έχει γίνει πρόβλεψη (με νόμο) στο πόσοι θα μπορούν να πηγαίνουν από τον έναν βαθμό στον άλλο -άσχετα αν έχουν συμπληρώσει τον χρόνο προϋπηρεσίας που απαιτείται-, να νομοθετήσουν και την ποσόστοση στη βαθμολογία έτσι ώστε να μην προκύπτουν πολλές "ισοβαθμίες".
  • Το πόσοι θα μπορούν να αριστεύσουν θα είναι προκαθορισμένο. Επομένως, έστω και αν κάποιος πιστεύει ότι κάποιοι είναι το ίδιο καλοί στα καθήκοντά τους θα πρέπει να τους βάζει διαφορετικό βαθμό! Ελπίζω τουλάχιστον να προβλέπονται οι δεκαδικοί αριθμοί!!!
  • Σε μια χώρα που η μοναδική αξιολόγηση που υπάρχει είναι η κομματική ταυτότητα, ζητάνε να εφαρμοστούν πράγματα τα οποία θα διαλύσουν τα σχολεία και θα στρέψουν τους εκπαιδευτικούς τον έναν εναντίον του άλλου. 
  • Ξέρουν ότι μια τέτοια αξιολόγηση δεν έχει νόημα και μόνο κακό θα κάνει στα σχολεία και την εκπαίδευση. Πιθανόν αυτό να επιδιώκουν. Να μας διασπάσουν για να μπορούν μετά να μας "χειριστούν" με τον τρόπο που αυτοί επιθυμούν και επιδιώκουν.
Γαπκιάδης Γιώργος

Ανατρέπονται όλα στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων



Αλλαγές εκ βάθρων στον τρόπο αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το οποίο βρίσκεται ένα βήμα πριν από τη δημοσιοποίηση και κατάθεσή του στη Βουλή, ενώ παράλληλα προωθούνται και οι ρυθμίσεις για το οριστικό κλείσιμο μικρών φορέων του Δημοσίου, από τους οποίους θα συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός των 4.000 απολύσεων για το 2013. Την ίδια ώρα και παρά τον αρχικό σχεδιασμό για ταυτόχρονη ψήφιση των αλλαγών στον τρόπο επιλογής των διευθυντικών στελεχών του Δημοσίου, τελικώς, σύμφωνα με πληροφορίες οι σχετικές ρυθμίσεις δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί και θα έρθουν με άλλο νομοσχέδιο σε ύστερο χρόνο.

Ειδικότερα, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, σπεύδει να «κλείσει» τα τελευταία ανοιχτά μέτωπα και να προωθήσει αλλαγές για τις οποίες έχει ήδη δεσμευτεί. Μία από αυτές, είναι και ο τρόπος αξιολόγησης των εργαζομένων στο Δημόσιο, αφού η διαδικασία αυτή θα αποτελέσει και πρόκριμα για την αναδιοργάνωση του Δημοσίου και τις απαραίτητες μετακινήσεις ή και απομακρύνσεις υπαλλήλων.

Ανατρέπονται όλα στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων

Ποσόστωση στις βαθμολογήσεις
Βασικό στοιχείο της νέας ρύθμισης θα αποτελεί η ποσόστωση στις βαθμολογήσεις. Όπως χαρακτηριστικά παραδεχόταν προ ημερών ο αρμόδιος υπουργός Κυρ. Μητσοτάκης «όταν πήγα στο υπουργείο και ζήτησα στοιχεία διαπίστωσα ότι πρακτικά όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι παίρνουν τον μέγιστο βαθμό στην αξιολόγηση».

Με το νομοσχέδιο που θα έρθει στη Βουλή λοιπόν, θα υποχρεώνονται στο εξής οι αξιολογητές όχι μόνο να ιεραρχήσουν τους υπαλλήλους βαθμολογώντας τις επιδόσεις τους και την επίτευξη στόχων που έχουν τεθεί, αλλά λαμβάνοντας υπόψη -ως κριτήριο- ότι υπάρχει συγκεκριμένη πρόβλεψη για το πόσοι μπορούν να αριστεύουν σε κάθε φορέα. «Δεν μπορεί το 100% των υπαλλήλων να εμφανίζονται αριστούχοι, χάνει το νόημά της η αξιολόγηση με αυτό τον τρόπο», σχολιάζουν κύκλοι του υπουργείου. Πρακτικά, στο εξής, μέσω των νέων ρυθμίσεων θα υπάρξουν συγκεκριμένες ποσοστώσεις για τις αντίστοιχες κλίμακες βαθμολόγησης, στις οποίες και θα τοποθετούνται οι υπάλληλοι κατόπιν της αξιολόγησής τους.

Μεγάλο στοίχημα για το υπουργείο όμως αποτελεί και το θέμα της επιλογής των προϊσταμένων στο Δημόσιο. Η σχετική ρύθμιση, βασική φιλοσοφία της οποίας θα είναι να μπουν σε πρώτο πλάνο τα προσόντα, έναντι της ιεραρχίας αποφασίστηκε τελικώς να έρθει στη Βουλή με χωριστό νομοσχέδιο.

Με αυτή, θα ενισχύονται δηλαδή τα κριτήρια που αφορούν τα τυπικά προσόντα (πτυχία, μεταπτυχιακά κ.ά.) των υποψηφίων γενικών διευθυντών, διευθυντών και τμηματαρχών, με στόχο να έχουν πλεονέκτημα οι νεότεροι προσοντούχοι υπάλληλοι έναντι των στελεχών που διαθέτουν κυρίως εμπειρία.

Στις προβλέψεις που μελετώνται συμπεριλαμβάνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, και η διεξαγωγή ειδικής συνέντευξης στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα η συνέντευξη αναμένεται να είναι ανοιχτή στους συνυποψηφίους, να μαγνητοφωνείται και να πραγματοποιείται από επιτροπές ανώτατων στελεχών που θα έχουν εκπαιδευτεί στο εξωτερικό.

«Λευκή εβδομάδα» με κλειστά σχολεία το Μάρτιο

Σκοπός η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, μετά από αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων
 
Της Λένας Κισσάβου
 
«Λευκή εβδομάδα» ή αλλιώς «σχολική ανάπαυλα», τιτλοφορείται ο νέος τουριστικός θεσμός στη χώρα μας, που θα εφαρμοστεί από φέτος και συγκεκριμένα το χρονικό διάστημα μετά την Καθαρά Δευτέρα, στις 4-7 Μαρτίου, όπου για πρώτη φορά στην ιστορία θα κλείσουν τα σχολεία, για διακοπές.
Πρόκειται για μια κατάκτηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, που αποτελούσε χρόνιο αίτημά της, με σκοπό την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και μόλις πρόσφατα σε σύσκεψη των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της με αρμόδιους υπουργούς και τον πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά, εγκρίθηκε η άμεση υλοποίησή του.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας και πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων νομού Μαγνησίας, κ. Κώστα Λεβέντη, η πρόταση των ξενοδόχων βρήκε σύμφωνους τους υπουργούς Τουρισμού, Παιδείας και Εργασίας, οι οποίοι δρομολογούν αντίστοιχα στα υπουργεία τους, τις απαραίτητες διαδικασίες εφαρμογής της.
Όπως αναφέρει ο κ. Λεβέντης, ο εν λόγω θεσμός, υλοποιείται εδώ και χρόνια σε χώρες της Ευρώπης, με τον τίτλο «Λευκές εβδομάδες», κατά τις οποίες τα σχολεία κλείνουν για να δοθεί η δυνατότητα σε οικογένειες να εκδράμουν σε χιονισμένους ορεινούς προορισμούς, εξ ού και ο τίτλος «Λευκές».
Μια ...πρώτη γεύση του θεσμού, είχε πάρει η χώρα μας το 2004, όπου για μοναδική φορά (μέχρι και σήμερα), στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού προγράμματος, που αφορούσε στην παιδεία, τα σχολεία χρηματοδοτήθηκαν για την οργάνωση τετραήμερων και πενθήμερων ψυχαγωγικών εκδρομών, σε ορεινούς προορισμούς. Ο κ. Λεβέντης επισημαίνει δε ότι, καταλύματα του Πηλίου είχαν φιλοξενήσει τότε, 5.000 μαθητές.
«Σχολική ανάπαυλα», αποφασίστηκε να τιτλοφορείται επίσημα στη χώρα μας, η ετήσια πλέον εφαρμογή του θεσμού, από φέτος, που θα παρατείνει την περίοδο του χειμερινού τουρισμού και σύμφωνα με τα όσα προβλέπεται να γίνουν, ο κ. Λεβέντης, μας είπε: «Στις 4 με 7 Μαρτίου 2014, ( μετά την Καθαρά Δευτέρα στις 3 Μαρτίου), θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία, για να μπορούν οι οικογένειες να εκδράμουν σε ορεινούς προορισμούς και να απολαύσουν το πλούσιο φυσικό περιβάλλον των βουνών μας και τα χιονισμένα τοπία του.
Κίνητρο για τέτοιες εξορμήσεις θα δώσουν οι ειδικές χαμηλές τιμές, έως και 50% μειωμένες, στα καταλύματα, που θα οριστεί να ισχύσουν από τις κατά τόπους Ενώσεις Ξενοδόχων, για την περιοχή τους αντίστοιχα».
Αναλυτικότερα για τη σημασία του θεσμού, ο κ. Λεβέντης τονίζει: «Η πρωτοβουλία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, μόνο στη θετική κατεύθυνση για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού μπορεί και πρέπει να χαρακτηριστεί.
Η διαφοροποίηση των θετικών δεικτών του εισερχόμενου τουρισμού με τους αρνητικούς δείκτες του εσωτερικού τουρισμού, στην ουσία έχει οδηγήσει στην κατάρρευση της εσωτερικής αγοράς τουρισμού.
Όσο καλά και αν εξελίσσεται ο εισερχόμενος τουρισμός, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων αλλά και προορισμών ολόκληρων σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, βασίζεται στην εσωτερική μας αγορά, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο πρόεδρός μας, κ. Γιάννης Ρέτσιος.
Η Θεσσαλία, κατ’ εξοχήν προορισμός εσωτερικού τουρισμού στην 12μηνη τουριστική περίοδό της με τον χειμερινό τουρισμό να έχει πληγεί λόγω της οικονομικής κρίσης που οι Έλληνες βιώνουν ,με το γνωστό αποτέλεσμα της μείωσης των εισοδημάτων τους, μόνο θετική επίδραση θα έχει στην υλοποίηση της «σχολικής ανάπαυλας».
Η θετική θέση του ίδιου του πρωθυπουργού ,ο οποίος έδωσε οδηγίες για την άμεση εφαρμογή στο 2014 και η σύμφωνη γνώμη της υπουργού κας Όλγας Κεφαλογιάνη μας δίδει την εφαρμογή της πρωτοβουλίας να υλοποιείται άμεσα.
Βασικό ρόλο θα παίξουν οι τοπικές ενώσεις ξενοδόχων, οι οποίες θα συντονίσουν τα μέλη τους για χαμηλές τιμολογιακές πολιτικές στην περίοδο της «σχολικής ανάπαυλας», που θα οριστεί από το υπουργείο παιδείας προκειμένου να έχει επιτυχία η δράση».
 
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ Π.Ο.Ξ.
Μεταξύ των προτάσεων που είχε καταθέσει η ΠΟΞ, αυτή που αφορά στη «σχολική ανάπαυλα», έχει ως εξής: « Δημιουργία μιας περιόδου «σχολικής ανάπαυλας» διάρκειας μιας εβδομάδας, με επίκεντρο την Καθαρά Δευτέρα. Τούτο μπορεί να συμβεί εφόσον κλείσουν τα σχολεία τις 4 επόμενες της αργίας ημέρες. Πρόκειται για μια ενέργεια που λειτουργεί εδώ και χρόνια, με καλά αποτελέσματα, σε αρκετές χώρες του εξωτερικού (σκι για τις χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης προκειμένου να ενισχυθούν τα χειμερινά θέρετρα) και που εφόσον συνδυαστεί με ενημερωτική καμπάνια από το Υπουργείο Τουρισμού και με δελεαστική τιμολογιακή πολιτική από τα μέλη της Π.Ο.Ξ, (π.χ. δωρεάν διαμονή για τα παιδιά εντός του δωματίου των γονέων ή/και έκπτωση έως και 50% σε ξεχωριστό δωμάτιο), θα δρούσε άκρως θετικά στην κατεύθυνση της τόνωσης του χειμερινού τουρισμού της χώρας μας. Σε περίπτωση που τίθεται ζήτημα απώλειας διδακτικών ωρών, τούτες κάλλιστα θα μπορούσαν να αναπληρωθούν είτε από την περικοπή των σχολικών περιπάτων που αριθμούνται σε πέντε στη διάρκεια του διδακτικού έτους, είτε με την επίσπευση της έναρξης της προσεχούς σχολικής χρονιάς κατά δύο μέρες, συνδυαστικά με την επιμήκυνσή της κατά δύο μέρες, είτε με συνδυασμό των ανωτέρω. Παρότι η επιτυχία του εγχειρήματος έχει αποδειχθεί από τη διεθνή πρακτική, αποδεχόμαστε την πιλοτική εφαρμογή για την προσεχή σχολική χρονιά, με το βασικό επιχείρημα ότι ο χειμώνας που θα διανύσουμε θα είναι καθοριστικός για τη χώρα και την οικονομία της, σε όλα τα επίπεδα».